Ana içeriğe atla

Alelecele yazılmış Anne yazısı




bebeğim şu an uyuyor .uyurken yazabiliyorum bunları .henüz yeni bir anneyim .son derece acemiyim desem ne kadar doğru bilemiyorum.yaşayarak öğreniyorum çoğu şeyi.yaygarayı bastığında elim ayağıma dolaşıyor.banyo ettirirken halen panik bir anneyim.Bir ara her kafadan bir ses çıkınca ne yapacağımı şaşırmıştım.sonra araştıra araştıra bebeğimi gözlemleyerek vlogger anneler ( Merve Özkaynak,İrem Güzey,Acemi Anne,Philips Avent ) kaynağında programımızı oluşturduk çok şükür.
Anne olmanın erdemlerinden bahsetmeyeceğim.Zaten bunu herkes dile getiriyor.
O değil de anne olunca pratik olmaya başladım ben.
Herşey bir yana çok eğleniyorum.Kızım 3 aydan gün almaya başladı.Ve ben şimdiden onunla bol bol eğleniyorum.Dans ediyorum.hayal kuruyorum.O ağlarken ben ondan baskın çıkıyorum.birden donup kalıyor "ne yapıyor ya bu ,deli mi "der gibi .tiyatro yönüme de çok şey kattı .
çünkü ben kısmi, zamanlarda yine tiyatroya başlıyorum .iki arada bir derede bir romanın dramatizasyon işiyle de ilgileniyorum.
ay bu ne pratiklik bu kadar ,buna da vakit ayırıyorsun diye nazar etmeyin.çiğneyin sizin de olur.Ay tamam kabul ediyorum pek sevimsiz bir şaka oldu.mazur görünüz :)
arada derede kitap okumaya mücadele ediyorum.Hemen bitiremiyorum ama neticede hiç okumamaktansa uzun sürede okumak da kısa günün kârı ;-)
bazen uzun süre elime alamadığım zamanlarda dergi okuyorum.Hiç olmadı telefonuma yüklediğim flipboard uygulaması evden çıkamasam da beni dünyadan haberdar ediyor.
KAFA dergisini okumayı seviyorum.Bugünlerde James Joyce'dan Ulyses okuyorum.Kaç defa okumaya yeltendim.Bu kez bitireceeğim.Böyle deyince bitiriyorum inanın bana.Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna bunlardan bir tanesi mesela.İncecik bir kitap ama kaç günde bitirdiğimi söylemeye utanıyorum vallahi:)
Ahmet Ümit'in Aşk Köpekliktir kitabının ardından okudum.Birbirine paralel konularda yürüyor sanki.Önce Aşk Köpekliktir 'i sonra Kürk Mantolu Madonna'yı okuyun.Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
Önceden yemek tariflerinde yapımı alengirli tariflere özenirdim.annemi ise eleştiriyordum "hep basit aynı şeyleri yapıyor farklı şeyler denemiyor diye"
dediğimi yuttum ben.Şimdi ben de yapımı basit lezzetli yiyecekler üzerinde uğraşıyorum.avcil durumlarda pek işime yarıyor.
arada bebeğim uyuyunca film bakmaya da fırsatımız oluyor.bu süre zarfında önceden izlediğim filmleri bir daha izliyorum.Ne kadar uzun oldu onları izlemeyeli !
Afacan Kardeşim Ramona -bir çocuk sineması fakat çok eğlenceli .ben çok gülüyorum bu filme.Ebeveynler de izlerse çok sıkılmazlar bence .Tabi siz de seviyorsanız benim gibi çocuk sinemasını.
Kingsman -ben pek bilim kurgu sevmem ama bu film çok güzel işlemiş.Mıchael Ende'nin Momo kitabını okuduğum zamanki düşüncelerimi tekrar aklıma getirdi.
The Reader - Bu film kalbimde bir burukluk oluşturuyor.Unutmuşum.İyi oldu tekrar izledim.

Kızım uyandı .şimdilik benden bu kadar .
hemen döner miyim bilemem ama bir süre bu kısa yazıyla iadre edeceksiniz artık.
biz cicilerimizi giyip kızımla gezintiye çıkacağız.
sevgiyle kalın....  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güzel İnsanlar Biriktirmişim,

Bugün bir huysuzluk vardı üzerimde.Gece de uyuyamamışım.Sabah gözümü bankanın mesajıyla açtım.Sağolsunlar,bugün şerefine,alışveriş edeceğim noktalardan ne alırsam üç katı fazla puan vereceklermiş.Ben ise ihtiyacım olmadıkça alışveriş etmeyi seven bir tip olmadığımdan bu mesaj bana yaramadı.Sağolsunlar yine de sağır sultandan önce doğum günümü kutlama lütfunda bulundular.


Annem bugün  benim için  hazırlık yaparken  neli pasta  istediğimi sordu.Ben de beş karış suratla yapmamasını söyledim.Dedim ya ,doğum günüm benim için tam bir mutluluk kaynağı değil.Hatırlanmak,kutlanmak güzel şeyler.Sadece yanağıma iki öpücük ve seni seviyorum demeleri yeterli...Yoksa insanların benim için yorulmalarını istemiyorum.Hele hele oruçluyken...Ama annem bu...Koca kazık olmama rağmen tüm gününü mutfakta geçirme pahasına da olsa birbirinden leziz 4 çeşit yemeği yetiştirdi,üzerine bu moloz yığını düşmüş gibi duran bezmin bir kıza doğum günü pastası yaptı.Masayı da kurdu bir güzel...Gık bile demedi..Öyle keyi…

Aşk Yemini Filmini konuşuyoruz,hadi ne içiyorsanız onunla gelin :-))

Yapım:2011 - ABD

Tür:Dram,  Romantik,  

Süre: 104 dakika

Yönetmen:Michael Sucsy, 

Oyuncular:Rachel McAdams,
Channing Tatum,
Scott Speedman,
Sam Neill,
Jessica Lange

Müzisyen :  Rachel Portman,
Michael Brook, 

Görüntü Y.: Rogier Stoffers, 

Senaryo:Abby Kohn,
Stuart Sender,
Michael Sucsy,
Marc Silverstein,
Jason Katims, 
Yapımcı: Roger Birnbaum,
Jonathan Glickman,
Austin Hearst,
Paul Taublieb,
Susan Cooper,
Gary Barber,



 " Aşk Yemini " adlı filmi izledim bu akşam.Başrollerinde Rachel McAdams ve Chaning Tatum'un oynadığı bu film kimilerine göre tipik türk sinemasını çağrıştırsa da olayın kurgusu ajiteden uzakta bir gerçekliğin gözü oluyor.Oyunculuklar başarılıydı.Hikayenin kurgusunu da başarılı buldum.Olayın sonunu tahmin edemiyorsunuz.Eden varsa tebrik ederim : ama şunu itiraf etmenizi de beklerim;düşünün şimdi :
Kızın yaşadıkları,Leo'nun çırpınışları....Ne bileyim ya beni çok etkiledi.Ne kadar zor bir durum olsa gerek,çok seviyorsun,eşin/sevgilin seni unutuyor,ailesiyle…

Küçücük Ufacık Evlerin Dekorasyon Modellleri

Bugünlerde dar ev dekorasyonlarına takıldım kaldım resmen.
1+1 ev düzen durumları anlayacağınız,
bugün bir ilk daha yapayım dedim.
çoğu kişi zaten biliyor az çok geniş evlerde ne kullanılıp kullanılmayacağını.Ama önemli olan dar ev dizaynı yapabilmek.Ben biraz araştırdım.Belki sizin de işinize yarayan bir kaç fikir olabilir diye paylaşıyorum.


Koridordaki ölü alanları değerlendirmek için uygun bir yol
Şayet sizin de böyle dar holünüz varsa bence uygulanması makul bir seçenek


Mutfağınız bu şekilde dar ise iki tarafı da tezgahlı yapmak yerine bir tarafı aynalı veya camlı büfe olarak tasarlamak mantıklı görünüyor.hem evi aydınlık hem de büyük gösteriyormuş öylesi.
yatak odası küçük.gardrop küçük sorununa küçük bir dolap çözümü.yatağın tepesindeki o dolap hoşuma gitmedi gerçi.bir dolabın kapağı aynalı biri ünlü bir ressamın tablosu olsa ne güzel olurdu ! Klimt desem ;-)
İşte bu da başka bir mutfak dekoru çeşiti.Üst dolabı benim zevkimi yansıtıyor.Kullanışlı.
Bu da başka bir mutfak dolabı re…